Με τη λήξη της σχολικής χρονιάς, η «Γραφίδα» υποδέχεται το καλοκαίρι από το κέντρο της Καλαμαριάς, με ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δραστηριοτήτων για παιδιά από 4 ως 12 ετών!

 

Σε ένα ασφαλές και φιλικό περιβάλλον οι μικροί μας φίλοι αποφορτίζονται από τη ρουτίνα του σχολείου και συμμετέχουν σε πλήθος βιωματικών δραστηριοτήτων δημιουργώντας αξέχαστες εμπειρίες.

Κάθε μέρα φέρνει μια νέα περιπέτεια: φυσικές επιστήμες, εικαστικά, κηπουρική, μουσικοκινητική, messy play, θεατρικό παιχνίδι, δημιουργική γραφή, φιλαναγνωσία, αρχαία Ελλάδα, μικρές εξορμήσεις… και αμέτρητες άλλες επιλογές για παιχνίδι, διασκέδαση και ανακάλυψη!

Αγαπημένο θέμα που απαντάται στη μυθολογία, στη λογοτεχνία και στη λαογραφία πολλών πολιτισμών είναι οι γοργόνες, τα μυθικά πλάσματα της θάλασσας με μορφή γυναίκας από τη μέση και πάνω και με τη μορφή ψαριού από τη μέση και κάτω. Ας μην ξεχνάμε τη γοργόνα, αδελφή του Μέγα Αλέξανδρου και τη θρυλική ερώτηση της: «Ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος;» 

ΦΥΣΙΚΗ/ΓΕΩΛΟΓΙΑ – Κατασκευή ηφαιστείου

Αφού μελετήσαμε τις δυνάμεις που βρίσκονται στο εσωτερικό της γης, γνωρίσαμε τα ηφαίστεια με τη βοήθεια πλούσιου εποπτικού υλικού και είδαμε να ζωντανεύει μπροστά στα μάτια μας … η έκρηξη του δικού μας ηφαιστείου.
Προσεγγίζοντας τη Φυσική και τη Γεωλογία με έναν δημιουργικό και βιωματικό τρόπο!

ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ – ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Περιπλανηθήκαμε στον Κόκκινο Πλανήτη (Άρη), θαμπωθήκαμε από τη λαμπρότητα της Αφροδίτης, είδαμε τη μεγάλη κόκκινη κηλίδα του Δία, χοροπηδήσαμε πάνω στους δακτυλίους του Κρόνου, εξιχνιάσαμε τη μπλε εμφάνιση του Ποσειδώνα και γελάσαμε με τους πλανήτες νάνους και τον Πλούτωνα.

ΦΑΡΟΙ
Χαρακτηριστικά κτίσματα που δίνουν το στίγμα της Ελλάδας και έχουν περίοπτη θέση τόσο στην ηπειρωτική όσο και στη νησιωτική χώρα μας είναι οι φάροι.
Ένα project που γοήτευσε τα παιδιά και προκάλεσε καταιγισμό ερωτημάτων: πού χτίζονται οι φάροι; Τι σχήμα έχουν; Γιατί κάποιοι είναι κυλινδρικοί κι άλλοι τετράγωνοι; Από τι υλικά κατασκευάζονται; Γιατί έχουν μικρά παράθυρα; Πότε χτίστηκαν οι πρώτοι φάροι; Γιατί είναι τόσο σημαντικοί;
Διαπραγματευτήκαμε, λοιπόν, πληθώρα θεμάτων γύρω από τους φάρους: την αρχιτεκτονική, το σχήμα, τη θέση, τη λειτουργία και τη σημασία τους.

ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΑ/ΚΛΙΜΑΤΟΛΟΓΙΑ – Υδροστρόβιλος
Με αφορμή τις κλιματολογικές αλλαγές και την εμφάνιση ακραίων καιρικών φαινομένων μελετήσαμε τους υδροστρόβιλους, τα χαρακτηριστικά, τις αιτίες σχηματισμού τους, το χρόνο και τις περιοχές που απαντώνται συχνότερα.

Με ένα εντυπωσιακό πείραμα δημιουργήσαμε… το δικό μας υδροστρόβιλο και τον σφραγίσαμε σε ένα μπουκάλι.

ΧΗΜΕΙΑ – ΤΕΧΝΗ
Όταν η Χημεία συναντά την Τέχνη: χρώματα σε γάλα
Μέσα από μια εντυπωσιακή δραστηριότητα-πείραμα ερμηνεύσαμε έννοιες όπως η πυκνότητα, αναλύσαμε τα συστατικά που περιέχει το γάλα, μιλήσαμε για τις ιδιότητες των υγρών και τον τρόπο που αλληλεπιδρούν τα μόρια τους.
Βέβαια ήταν αδύνατο να αντισταθούμε στην ευκαιρία να δημιουργήσουμε έργα τέχνης με …γάλα!

ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΚΑΠΑΚΙΑ
Αξιοποιήσαμε τα καπάκια που είχαμε συγκεντρώσει από μπουκάλια νερών και αναψυκτικών και τα χρησιμοποιήσαμε ως βάση, για να φτιάξουμε υπέροχους πίνακες με θαλασσινό περιεχόμενο, σε ένα συνδυασμό πρωτότυπων υλικών.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ – ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
Vincent Van Gogh
Μετα-ιμπρεσιονισμός
Ηλιοτρόπια (Les Tournesols)

ΚΛΕΙΣΙΜΟ